Sådan kan mindfulness hjælpe dig

Mindfulness er et redskab, du kan lære at mestre til din store fordel. Der kan ske mange ting i livet hele tiden, og du kan komme ud for mange forskellige situationer, der påvirker dig negativt eller uhensigtsmæssigt. Herunder kan du læse om nogle af de ting, mindfulness kan hjælpe dig med. Så kan du ud fra det overveje, om det er noget, du bør forsøge dig med. Der findes stort set ingen, der har haft dårlige erfaringer med mindfulness, så det er altid værd at overveje at give et forsøg – du har bestemt intet at miste.

Bedre ro i hverdagen

Hverdagen kan være stressende og travle, og det kan desværre sætte sig og påvirke dig negativt. Derfor kan det være et godt redskab at have i baghånden, så du kan slippe travlheden i en rum tid. Det er især oplagt at forsøge dig med, hvis du i længere tid har følt dig træt og uoplagt. Det betyder muligvis, at du stort set i døgndrift går rundt med uro i kroppen. Forestil dig bare, hvad en halv times mindfulness om aftenen kan gøre for dig. På det tidspunkt, hvor børnene er lagt i seng, og hvor du om noget nu selv skal slappe af. Måske du har for vane at bekymre dig om næste dag. Men at få mindfulness ind hér i en halv time kan gøre underværker.

Afstressende og du kan slippe for tankemylder

Tankemylder er noget, mange lider af – ja, direkte lider af. Det er også dette, der kan lede til angst og andre sindslidelser. Du skal derfor tage dig af dit sind og dine tanker, som du skal tage dig af din krop i forhold til sundhed. Pas på dig selv – altid!

Hjernen er en stor muskel, og den skal også trænes, ligesom resten af kroppen. Det er her, at mindfulness kan hjælpe dig, hvis du formår at anvende det som et praktisk og nyttigt redskab, der kan få gang i din hjerne og være med til at udvikle den.

Den afstressende virkning, det kan have, kan komme dig mange gange til gode – især også enere i livet når du bliver ældre. At kunne slippe stress og tankemylder er enormt gavnligt for dig. Det belaster hele dit system langt mindre, og så kan du komme over på den anden side, hvor du i stedet har ro og glæde i kroppen og en masse overskud at dele ud af.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *